Veelgestelde vragen (FAQ)
Heb je een vraag over onze webshop? Bekijk onze FAQ-pagina waar je antwoorden vindt op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via de klantenservicepagina.
Bestellen ↓
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Om een bestelling te plaatsen, selecteer je het gewenste product, kies je eventuele specifieke opties zoals maat of kleur en voeg je het product toe aan je winkelwagen. Vervolgens kun je naar je winkelwagen gaan en de bestelprocedure volgen door je gegevens in te vullen en een betaalmethode te kiezen.
Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken?
Ja, het is mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken bij Powerlit.
Is er een minimale bestelwaarde vereist?
Nee, wij hanteren geen minimale bestelwaarde.
Hoe gebruik ik een cadeaubon of promotiecode?
Tijdens de check-out procedure kan je bij betalen de code invullen.
Kan ik meerdere adressen opslaan voor toekomstige bestellingen?
Ja, je kan een bezorgadres toevoegen aan je Powerlit account.
Kan ik een bestelling plaatsen via de telefoon?
Nee, helaas is dit niet mogelijk. Via onze website kan er heel gemakkelijk een bestelling geplaatst worden, mocht je daarover vragen hebben dan kan je ons bereiken via onze contactmogelijkheden.
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind bij het plaatsen van een bestelling?
Het kan altijd voorkomen dat er iets misgaat bij het plaatsen van een bestelling. Maak gebruik van de contactmogelijkheden zodat wij snel kunnen handelen.
Bestellingen ↓
Kan ik een bestelling wijzigen nadat deze is geplaatst?
Nee helaas is dit niet mogelijk. Nadat de bestelling is geplaatst is het enkel mogelijk om de order te annuleren als deze nog niet gereed is gemaakt voor verzending.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Je order kan alleen nog geannuleerd worden indien deze nog niet klaar is gemaakt voor verzending. Mocht dit zo zijn dan kan je een mail sturen naar info@powerlit.nl.
Retourneren ↓
Hoe retourneer ik een artikel?
Binnen welke termijn moet ik mijn bestelling retourneren?
Bij Powerlit hanteren wij de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd gaat in vanaf de dag dat de order is geleverd.
Voorbeeld:
Bestelling geplaatst op maandag 15 april en geleverd op 16 april om 15:00. Dan mag je de bestelling retour aanmelden tot en met 29 april 23:59.
Na het aanmelden van je retour heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de order bij ons te krijgen.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
De kosten van het retourneren van een bestelling komt op rekening van de klant, tenzij anders afgesproken of door bijv. een foutieve levering door Powerlit.
Kan ik een artikel ruilen in plaats van retourneren?
Nee, bij Powerlit kan er helaas niet geruild worden. Enkel retourneren en opnieuw bestellen is bij ons mogelijk.
Wat is de status van mijn retourzending?
Zodra jouw retour bij ons is aangekomen en is verwerkt ontvang je van ons een e-mail of wij het retour accepteren en welk bedrag je terugkrijgt. Tussentijdse statusmails leveren wij momenteel nog niet aan.
Ontvang ik een volledige terugbetaling voor geretourneerde artikelen?
Indien het product ongebruikt is en in 100% goede staat, ontvang je het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug op dezelfde manier als waarop het betaald is.
Mocht er toch wat aan de hand zijn met het artikel dan nemen we eerst contact met je op.
Wat gebeurt er als mijn retour niet wordt geaccepteerd?
Mochten wij tot de conclusie komen dat het geretourneerde artikel toch gebruikt is, eventueel schade heeft en daardoor onverkoopbaar dan kunnen we helaas niet overgaan op een terugbetaling van het retour.
Wij nemen altijd contact met je op mocht zoiets gebeuren.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang?
Via onze betaalprovider Mollie laten wij de betalingen lopen. Zij hanteren 3-5 werkdagen aan verwerkingstijd.
Wat moet ik doen als mijn retourzending is kwijtgeraakt?
Als klant ben je altijd 100% zelf verantwoordelijk voor het correct retourneren van een artikel.
Voor het terugsturen van een artikel raden wij je aan om altijd te kiezen voor verzendpartijen die verzekeringen aanbieden, zo weet je zeker dat je gedekt bent voor verlies.
Bij verlies van een pakket raden wij je aan om contact op te nemen met de verzendpartij.
Kan ik beschadigde of defecte artikelen retourneren?
Krijg je een beschadigd of defect artikel binnen? Dat is natuurlijk erg vervelend en niet de bedoeling.
Wij raden je aan om gelijk foto's te maken van het defect/schade en contact met ons op te nemen, wij kunnen je vervolgens helpen zoeken naar de juiste oplossing.
Betalingen ↓
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Wij accepteren de meest gebruikelijke betaalmethoden in Nederland.
- Creditcards (Mastercard, Visa, Amex)
- iDeal
- PayPal
Is online betalen bij jullie veilig?
Ja, betalen op Powerlit.nl gebeurt volledig veilig. Onze website is beveiligd en gegevens zijn versleuteld met SSL. Alle betalingen gaan via Mollie, een partij die jarenlang ervaring heeft in online betalingen.
Wat gebeurt er als mijn betaling wordt geweigerd?
Wordt jou betaling geweigerd? Gebruik dan een andere betaalmethode of neem contact met ons op.
Kan ik betalen bij aflevering?
Nee, helaas is dit niet mogelijk.
Krijg ik een factuur van mijn aankoop?
Ja, je krijgt altijd een BTW-factuur van ons per e-mail.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen op Powerlit.nl zijn inclusief 21% BTW.
Kan ik in termijnen betalen?
Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk.
Leveringen ↓
Wat zijn de verzendkosten?
Wij hanteren geen verzendkosten op Powerlit.nl vanaf een bestelwaarde van €20.
Kan ik de bezorgdatum kiezen?
Nee, helaas is dat (nog) niet mogelijk.
Hoe lang duurt de levering?
Vóór 17:00 op werkdagen besteld, is in principe morgen in huis. Echter zien wij dat koeriersdiensten het niet altijd lukt om de leverbelofte na te komen dus houd altijd rekening met een extra werkdag.
Bieden jullie internationale verzending aan?
Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering?
Kan ik mijn verzendadres wijzigen nadat mijn bestelling is geplaatst?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van de verzendpartij.
Levert Powerlit ook op zaterdag?
Ja, wij leveren ook op zaterdag.
Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd aankomt?
Krijg je een beschadigd of defect artikel binnen? Dat is natuurlijk erg vervelend en niet de bedoeling.
Wij raden je aan om gelijk foto's te maken van het defect/schade en contact met ons op te nemen, wij kunnen je vervolgens helpen zoeken naar de juiste oplossing.
Hoe worden grote of zwarte artikelen geleverd?
Grote partijen worden verzonden per pallet, kleine partijen per pakketpost. Dit is per situatie afhankelijk.
Contact ↓
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Ga hiervoor naar menu > service > klantenservice of klik hier.
Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?
Wij staan elke werkdag tussen 09:00-17:00 voor je klaar.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Een klacht kan je indienen op de klantenservice pagina of door een e-mail te sturen naar info@powerlit.nl.
Is er een nieuwsbrief waarop ik mij kan abonneren?
Jazeker! Wat leuk dat je je wil aanmelden op de nieuwsbrief. Het aanmeldformulier is te vinden onderaan elke pagina.
Bieden jullie ook ondersteuning in andere talen?
Wij kunnen je helpen in het Nederlands, Engels of Duits.
Garantie ↓
Wat is de garantieperiode op jullie producten?
Al onze producten hebben minimaal 24 maanden garantie tenzij anders staat aangegeven.
Hoe maak ik aanspraak op garantie?
Bieden jullie reparatieservices aan?
Nee, helaas bieden wij dat (nog) niet aan.
Kan ik de status van volgen van het garantie proces?
Nee helaas is dat niet mogelijk. Wij informeren u zodra wij meer nieuws hebben.
Wat moet ik doen als mijn product defect raakt na de garantieperiode?
Raakt het product buiten het garantietermijn defect? Dan zijn de kosten van de eventuele reparatie voor uzelf tenzij wij een andere afspraak met u maken.
Bieden jullie reserveonderdelen aan?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Zijn er onderhoudstips beschikbaar voor mijn product?
Dit is afhankelijk van het soort product. Voor accu's gelden andere spelregels als voor acculaders. Bekijk de handleiding op de product pagina of op onze kennisbank.
Voorwaarden ↓
Waar kan ik jullie algemene voorwaarden vinden?
Bekijk hier onze algemene voorwaarden.
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens inzien of wijzigen?
Wil je weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben en wil je hier een uitdraai van? Stuur ons een e-mail en wij geven jou instructies hoe je dit kan opvragen.
Kunnen productprijzen wijzigen?
Ja, het voorkomen dat wij onze productprijzen wijzigen.
Hoe veilig zijn mijn persoonsgegevens bij jullie?
Wat is jullie beleid omtrent cookies op de website?
Bekijk hier ons cookie beleid.
Productinformatie ↓
Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe producten?
Meld je hiervoor aan op onze nieuwsbrief, dit kan je doen door je in te schrijven op onze nieuwsbrief. Deze is te vinden op elke pagina, helemaal onderaan.
Kunnen producten afwijken van de afbeeldingen op de website?
Wij doen altijd ons best om zo accuraat mogelijk het product online te zetten. Let wel, er bestaat altijd een kleine kans dat er een afwijking is ten opzichte van de realiteit.
Bieden jullie ook product demonstraties aan?
Nee, wij bieden zelf geen product demonstraties aan maar onze producten zijn wel te zien en te bestellen bij één van onze partners. Bekijk de store locator om te bekijken welke winkel is aangesloten.
Zijn er veiligheidsvoorschriften bij het gebruik van jullie producten?
Ja, lees altijd eerst goed de gebruikershandleiding voordat je een product van Powerlit gebruikt.
Diensten ↓
Hebben jullie een fysieke winkel of showroom?
Nee, wij hebben zelf geen fysieke winkel. Wel hebben wij een aantal aangesloten verkooppunten die ons merk leveren e waarbij de producten te zien zijn.
Is er een mogelijkheid voor groepsaankopen of - kortingen?
Jazeker! Stuur een mail naar info@powerlit.nl met daarin het product of producten waarin je interesse hebt en in welke hoeveelheden, dan laten we je weten wat er mogelijk is.
Bieden jullie ook verzekeringen aan voor de gekochte Powerlit producten?
Nee, dit bieden wij (nog) niet aan. Wel bieden wij verlengde garantie aan, dit is te vinden op de productpagina's zelf.
Kan ik ook bestellen als bedrijf?
Ja dit kan, je kan jouw bedrijfsnaam bij de check-out neerzetten. Je ontvangt vervolgens de factuur op je bedrijfsnaam.
Kunnen jullie ook inbouwen?
Nee, zelf bouwen wij geen accu's in op dit moment. Wél hebben wij aangesloten partners die de inbouw voor je kunnen regelen. Bekijk de Store Locator op onze website of er een inbouw locatie bij jou in de buurt is.
Veiligheid ↓
Wat zijn de veiligheidsrichtlijnen voor het gebruik van Powerlit producten?
Voor de veiligheidsrichtlijnen sturen we je graag door naar de betreffende productpagina, hierop staat alle informatie omtrent veiligheid en keurmerken.
Welke keurmerken hebben de Powerlit producten?
Al onze producten voldoen aan Europese wet- en regelgeving. Dit houdt in dat onze producten ten minste voorzien zijn van een CE-keurmerk en aan de RoHS richtlijnen voldoen. Elk individueel product kent zijn richtlijnen, bekijk daarom de productpagina om te zien welke keurmerken dat product heeft.
Hoe blijf ik veilig tijdens het gebruik van Powerlit producten?
Wij raden je aan om de handleiding van het desbetreffende product goed door te lezen. Hierin staat uitgelegd hoe je het beste kan omgaan met het Powerlit product.
Hoe kan ik mij voorbereiden op noodsituaties op het water?
Powerlit App ↓
Waar kan ik de Powerlit app downloaden?
De Powerlit app is te downloaden in de:
- Apple AppStore
- Google Playstore
Wat kan ik met de Powerlit App?
De Powerlit app helpt je om altijd verbonden te zijn met je Powerlit accu's. Je kunt in real-time de status van je accu bekijken, meldingen ontvangen bij belangrijke gebeurtenissen en eenvoudig je accu vinden via Bluetooth of de ingebouwde scanner. Zo houd je altijd controle over de prestaties en levensduur van je accu.
Ik ondervind problemen met de app, wat nu?
Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder.