Garantie en Reparaties
Bij Powerlit geloven we in de kwaliteit van onze accu’s. Geen loze beloftes, maar gewoon goede producten waar je op kunt vertrouwen. Daarom krijg je bij ons standaard 3 jaar garantie, en wil je nog meer zekerheid, dan kun je de garantie uitbreiden tot 5 jaar.
Uiteraard heb je als consument altijd recht op een goed product. Dat betekent dat jouw accu doet wat hij hoort te doen. Gaat er bij normaal gebruik toch iets stuk wat niet zou mogen? Dan zoeken we samen naar een oplossing. Binnen de garantietermijn is dat natuurlijk kosteloos. Is de garantie verlopen, dan denken we nog steeds graag met je mee en kijken we wat we kunnen betekenen. We informeren je vooraf altijd over eventuele kosten.
Kortom: bij Powerlit sta je er nooit alleen voor. Wij geloven in onze accu’s en zorgen dat jij altijd kunt vertrouwen op je stroom, waar je ook bent.
Garantievoorwaarden
De fabrieksgarantie van Powerlit dekt materiaal- en fabricagefouten die zich voordoen bij normaal gebruik van de accu. Hieronder valt onder andere:
- Storingen in het Battery Management System (BMS)
- Bluetooth- en app-gerelateerde problemen
- Onverklaarbaar capaciteitsverlies buiten normale slijtage
Schade door onjuist gebruik, verkeerd laden, vallen, waterschade of het niet volgen van de gebruiksvoorschriften valt niet onder de garantie. De accu dient altijd geladen te worden met de meegeleverde Powerlit lader of een door ons goedgekeurde acculader.
Garantie uitbreiden
Naast de standaard 3 jaar fabrieksgarantie bieden we de mogelijkheid om de garantie uit te breiden met 1 of 2 jaar. De kosten bedragen €50 incl. btw per extra jaar. Deze extra garantie is direct bij aankoop of binnen de standaard garantieperiode af te sluiten.
Reparatie en service
Ervaar je een probleem met je Powerlit accu? Neem dan altijd eerst contact met ons op. Wij beoordelen samen de situatie en kijken naar een passende oplossing. Vaak kunnen we op afstand een eerste diagnose stellen.
Is reparatie nodig, dan zorgen we voor een snelle en vakkundige afhandeling:
- Als de accu binnen de garantie valt, nemen wij de kosten voor reparatie of vervanging op ons.
- Buiten de garantieperiode ontvang je vooraf een prijsopgave voor eventuele reparatiekosten.
Aanmelden van een garantieclaim of reparatie
Een garantieclaim of reparatie kun je eenvoudig aanmelden door een e-mail te sturen naar info@powerlit.nl met de volgende gegevens:
- Serienummer van de accu
- Aankoopbewijs
- Duidelijke omschrijving van het probleem
- Eventueel foto’s of een screenshot van de Powerlit app
Na ontvangst van je melding nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op.
Vragen of opmerkingen
Heb je vragen over de garantie of wil je direct een reparatie aanmelden? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.